آنچه در مورد برند عطر ادکلن آمواج-آمواژ-Amouage نمیدانید!!!

عطر ادکلن آمواج amouage

آنچه در مورد برند عطر ادکلن آمواج-آمواژ-Amouage نمیدانید!!!

عطر امواج -آمواج-ادکلن امواج – Amouage   اصالتا یک کمپانی عطر و ادکلن عمانی است . این تولید کننده ی عطر و ادکلن تا کنون بیش از 60 عدد عطر و ادکلن با برند آمواج | Amouage وارد بازار عطر و ادکلن نموده است .

عطر امواج -آمواج-ادکلن امواج - Amouage
عطر امواج -آمواج-ادکلن امواج – Amouage

سلطان سید حمد بن حمود بو سعید موسس این برند، رویای احیای هنر بزرگ عطر عرب در منطقه را داشته است. وی که علاقه ی زیادی به نمایش گذاشتن هنر اعراب در زمینه ی ساخت و تولید عطر در کشور عمان را داشت، با تاسیس کارخانه ی تولید محصولات آرایشی در زمینه ی مراقبت از پوست ، برند امواج را در شهر مسقط به مرحله ی تولید رساند.کلمه آمواج از ترکیب اسم لاتین amour به معنای عشق و کلمه امواج عربی تشکیل شده است. آمواج در سال 1983 توسط سلطان عمان و با کمک متخصصان فرانسوی پا به عرصه وجود نهاد. آمواج از ترکیبات سنتی مانند مشک، ادویه جات،  گلهای شرقی و محلی و طعم دهنده ها و رایحه های مدرن بهره می برد.

در اکثر کشورهای عربی از اسانس و اویل به عنوان عطر استفاده میکنند. این  سنگینی رایحه در آمواج نیز مشاهده میشود. در ادکلن های آمواج بیش از ۱۲۰ نوع ماده طبیعی استفاده میشود که اصلی ترین آنها کندر نقره ای – silver frankincense – است. در افسانه های عمان مارهای بالدار از درخت کندر محافظت میکنند. نمونه ای از این درخت کندر  در خارج از نمایشگاه Amouage کاشته شده است. اسانس اولیه در فرانسه ساخته شده و به عمان فرستاده میشود و در آنجا با آب و الکل ترکیب شده و هشت هفته در سردخانه قرار میگیرد.

درخت کندر نقره ای در محوطه شرکت آمواج
درخت کندر نقره ای در محوطه شرکت آمواج

اولین عطر این برند که اکنون با اسم جدید آمواج طلایی یا gold در بازار شناخته می شود – در ابتدا نام آن همان Amouage بود – در سال 1983 توسط گای رابرت فرانسوی (عطر ساز برندهایی همچون دیور و هرمس) ساخته و به بازار عرضه شد.

عطر ادکلن آمواج گلد زنانه-Amouage Gold
عطر ادکلن آمواج گلد زنانه-Amouage Gold
عطر ادکلن آمواج گلد مردانه-Amouage Gold
عطر ادکلن آمواج گلد مردانه-Amouage Gold

تقریبا شکل تمامی بطری های عطر های زنانه یادآور گنبد مسجد سلطان قابوس در مسقط و عطرهای مردانه به شکل قبضه خنجر سنتی کشور عمان می باشند.

خنجر عمانی
خنجر عمانی
گنبد مسجد سلطان قابوس
گنبد مسجد سلطان قابوس

آمواج در بیرون از شهر مسقط و در نزدیکی آن قرار دارد. این شرکت متشکل از چند ساختمان است که در یک محوطه کوچک قرار گرفته است. البته ساختمان جدید این شرکت در حال ساخت است و به زودی تمام عملیات به آنجا منتقل میشود. تمامی عطر های این شرکت با دست پر شده و اسمبل میشوند!! درست مانند یک شرکت کوچک عطر سازی.

کارکنان آمواج در حال اسمبل کردن عطر
کارکنان آمواج در حال اسمبل کردن عطر

امروزه شرکت علاوه بر تولید عطر به تولید شمع های معطر و صابون و لوسیون نیز میپردازد. شرکت آمواج در طی چند دهه توانسته گوی سبقت از شرکتهایی با صدها سال سابقه برباید. شرکتهایی همچون کرید و زرجف و بویز و…

عطرهای این برند تا به اینجا توسط عطارانی همچون Randa Hammami, Cecile Zarokian, Daniel Maurel, Angeline Leporini, Guy Robert, Bernard Ellena, Alexandra Carlin, Emilie (Bevierre) Coppermann, Lucas Sieuzac, Jean-Claude Ellena, Nathalie Feisthauer, Violaine Collas, Pierre Negrin, Karine Vinchon Spehner, Dorothee Piot, Maurice Roucel, Gras, Creations Aromatiques, Michele Saramito, Jacques Flori, Alberto Morillas and Richard Herpin.

قیمت خرید عطرهای آمواژ در کشور ایران از 600 هزار تومان تا 1 میلیون بسته به عطرها و لاین های این برند به فروش میرسد . عطرهای Amouage نه تنها در آسیا بلکه در جای جای جهان طرفداران بسیار زیادی دارد و جزو بهترین عطرهای مردانه و بهترین عطرهای زنانه بوده و است .

اکثر عطرهای این برند گرم و قوی می باشند و چهره ای سنتی و رسمی به خود گرفته اند . از نظر پخش و ماندگاری و خط بو نیز بسیار بسیار خوب عمل میکنند و یکی از علت های محبوبیت آن در کشور ایران همین قضیه می باشد.در انتهای مطلب لیست محصولات را  مشاهده کنید:

۱- عطر ادکلن آمواج گلد-Amouage Gold

۲-عطر ادکلن آمواج سیل-Amouage Ciel

۳-عطر ادکلن آمواج دیا-Amouage Dia

۴-عطر ادکلن آمواج جورنی-Amouage Journey

۵-عطر ادکلن آمواج لیریک-Amouage Lyric

۶-عطر ادکلن آمواج فیت-Amouage Fate

۷-عطر ادکلن آمواج هانر-Amouage Honour

۸-عطر ادکلن آمواج سان شاین-Amouage Sunshine

۹-عطر ادکلن آمواج ممویر-Amouage Memoir

۱۱-عطر ادکلن آمواج اینترلود- Amouage Interlude

۱۲-عطر ادکلن آمواج اپیک-Amouage Epic

۱۳-عطر ادکلن آمواج بیلاود-Amouage Beloved

۱۴-عطر ادکلن آمواج براکن-Amouage Bracken

۱۵-عطر ادکلن آمواج رفلکشن-Amouage Reflection

۱۶-عطر ادکلن آمواج اوبار-Amouage Ubar

۱۷-عطر ادکلن آمواج مایث-Amouage Myths

۱۸-عطر ادکلن آمواج لیلاک لاو – Amouage Lilac Love

۱۹-عطر ادکلن امواج اوپوس -Amouage Opus از شماره ۱ تا ۱۰

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][porto_product_category per_page=”20″ category=”amouage”][/vc_column][/vc_row]

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید