ژان کلود النا-Jean Claude Ellena آشنایی با عطاران و طراحان بزرگ عطر

ژان کلود النا-Jean Claude Ellena

 ژان کلود النا-Jean Claude Ellena آشنایی با عطاران و طراحان بزرگ عطر

ژان کلود النا-Jean Claude Ellena ، جادوگر رایحه ها ، بزرگترین عطار زمانه ی ما ، عطار منتخب برند Hermes، یک عطرساز حرفه ایست که طرفدارانش در سراسر گیتی او را می پرستند . النا و فقط یک عطار دیگر ، “دومینیک روپیون – Dominique Ropion” ، فرسنگ ها بالاتر از خیل دیگر عطر سازان معاصر ، در لیست هنرمندان زمانه ی ما قرار می گیرند .

jean-claude-ellena-terre-hermes
jean-claude-ellena-terre-hermes

النا متولد گراس شهر عطاران فرانسه است که از سن 17 سالگی به این حرفه مشغول بود ، از “گراس” به “پاریس” ، “نیویورک” و “ژنو” در لابراتوارهای بسیار معتبر بصورت خود آموز به خلق آثار هنری معطر پرداخته است .

او برای خلق آثارش ، پیش از آنکه مواد را در لابراتوار ترکیب نماید ، به نوشتن فرمول ها میپردازد ، فرمول های کوتاه و کم غلظت که مشخصه ی کارش هستند و با استفاده از کمترین تنوع مواد اولیه . النا طراحی عطر را چون سرودن شعر خاطرات می داند و بیش از هر چیز آنرا یک موضوع فکری می شمارد. او یک فیلسوف و یک متفکر است و از معدود عطارانی که قادرند درباره ی دیدگاه ها وعطرهایشان بنویسند .

خاطرات یک بینی (عطار) - The Diary of a Nose
خاطرات یک بینی (عطار) – The Diary of a Nose

از جمله کتابهایش می توان به موارد زیر اشاره کرد : “خاطرات یک بینی (عطار)The Diary of a Nose” “عطر –Perfume ” می توانید یکی از آثارش را برای مثال ادکلن Osmanthe Yunnan و یا Un Jardin sur le Nil را به دستتان اسپری کنید و در افکارخود غوطه ور شوید در جستجوی این سوال که چگونه این عطار هنرمند پروسه ی تبدیل رایحه به یک اثر هنری را طی کرده است ؟ این وقار و متانت آثار اوست که همه را شیفته ی عطرهایش نموده است . النا این توانایی را دارد که وقار ، آزادگی و سبکبالی را به همه ی عطرهایش انتقال دهد . پدر النا ، خانواده اش و دخترش همه در حرفه ی عطاری بوده اند و خودش تعریف میکند که پدرش قبل از اینکه چیزی را بنوشد ، بخورد یا بخواند ، حتما می بایست آنرا به بینی خود نزدیک می کرد . “” می توان گفت عطر سازی سرنوشت پدرم بود .”” النا جاِ پای عطار دیگری گذاشته است که نقش بزرگی در اثبات جایگاه عطر سازی بعنوان هنر ، به عهده داشته و آن شخص، “ادموند رودنیتسکا” ، خالق بسیاری از شاهکارهای عطری ، می باشد .

ژان کلود النا-Jean Claude Ellena برای بسیاری از برندهای معتبر طراحی عطر نموده که از آن میان میتوان به   Balenciaga, Bvlgari, Cartier, Christian Lacroix, Decleor, Frederic Malle, Armani, Rochas, Sisley and Van Cleef & Arpels. اشاره کرد.

بیشترین کارهای او متعلق به هرمس است که از سال ۲۰۰۳ به بعد برای این کمپانی صورت گرفته است.مهمترین آنها عبارتند از:

تق هرمس-Terre d’Hermes

جور د هرمس-Jour d’Hermes

هرمس مارویلیس الکسیر-Elixir des Merveilles

هرمس ووییج-Voyage d`Hermes

ژان کلود النا-Jean Claude Ellena همچنین برای خانه عطر نیش فدریک مال عطرهای برجسته ای طراحی نموده و نیز برای خانه عطر ال آرتیزان  چندین عطر و ادکلن طراحی نموده است.همچنین چندین عطر برای دیفرنت کمپانی طراحی نموده.

جستجوهای مرتبط:

ژان کلود النا

Jean Claude Ellena

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید