گروه بویایی مرکبات عطر و ادکلن – Citrus Olfactory Group

گروه بویایی مرکبات - Citrus Olfactory Group

گروه بویایی مرکبات عطر و ادکلن – Citrus Olfactory Group

گروه بویایی مرکبات – Citrus Olfactory Group رایحه‌ خنک، مرطوب و با طراوت دارد و می‌تواند سرزندگی و حس سرخوشی را در اوج گرما القاء کند. در تابستان و فصل‌های گرم شرکت‌های سازنده به گروه مرکبات روی می‌آورند چرا که عطرهای مرکباتی بسیار مورد توجه جوان‌ها و نوجوان‌ها هستند اما علی‌رغم خوشبو بودن غالباً ماندگاری کمی دارند به همین دلیل عطرسازها سعی می‌کنند با ترکیب نت‌های دیگر با مرکبات؛ رایحه پیچیده‌تری به وجود بیارند و ماندگاری عطر‌ها را بیشتر کنند.

گروه بویایی مرکبات - Citrus Olfactory Group
گروه بویایی مرکبات – Citrus Olfactory Group

گروه بویایی می تواند در کنار رایحه، شما را در انتخاب عطری مناسب و درخور یاری کند.

نت‌های این گروه بویایی تشکیل شده از لیمو، پرتقال، برگاموت، گریپ فروت و نارنگی است همچنین از نت‌های دیگری مانند شکوفه‌های پرتقال، دانه‌ها یا روغن بهار نارنج نیز در این ترکیبات استفاده می‌شود

البته گونه‌های جدیدتر این گروه مانند پوملو، گریپ فروت، یوزو و هاساکو  به تازگی وارد حوزه‌ عطرسازی شده‌اند. اسانس مرکبات در اکثر موارد با آب‌گیری (از طریق فشردن) تهیه می‌شوند تا تازگی طبیعی آنها حفظ شود.

عطرهای این گروه بویایی با ترکیب نت‌های مختلف به دو زیر گروه تقسیم می‌شوند

مرکبات آروماتیک (Citrus Aromatic)

گروه بویایی مرکبات آروماتیک (Citrus Aromatic)
گروه بویایی مرکبات آروماتیک (Citrus Aromatic)

آروماتیک به معنای معطر و خوش‌بو است و اغلب از ترکیب نت‌های مریم گلی، رزماری، زیره سبز، اسطوخودوس و دیگر گیاهانی که بوی تند علف مانند دارند ساخته می‌شوند. در این گروه نت‌های خنک و شاداب مرکبات با گیاهان معطر آروماتیک را ترکیب می‌کنند تا حس شاداب و خنک بودن در عین معطر و گیاهی بودن را به عطر ببخشند.

عطرهای این گروه مانند بوی هوای سرد زمستان بسیار خنک؛ اغلب ساده، مردانه و خطی با ماندگاری ضعیف یا متوسط هستند ولی یک معجون جادویی در گرمای شدید تابستان به حساب می‌آیند و روح و جسم انسان را نوازش می‌کنند.

مرکبات غنی شده (Citrus Gourmand)

گروه بویایی مرکبات غنی شده (Citrus Gourmand)
گروه بویایی مرکبات غنی شده (Citrus Gourmand)

منظور از مرکبات غنی شده، ترکیب شدن مرکبات به همراه نت وانیل، شکلات، کارامل و … است؛ البته در عطرهای زنانه این گروه نت گلها هم اضافه می‌شود که حس زنانه عطر را بیشتر می‌کند.

عطرهای این گروه رایحه‌ای گرم، شیرین، به شدت میوه‌ای و شادی بخش دارند که حس خوراکی‌های شیرین را منتقل می‌کنند.

عطر لیلیوم ارایه کننده برترین برندهای عطر و ادکلن

به این مطلب امتیاز دهید:

دیدگاهتان را بنویسید