عطر ادکلن اصل | ❤️خرید عطر ادکلن مردانه زنانه❤️ | 55575500

خرید عطر اصل | خرید ادکلن اصل 

لیلیوم بزرگترین فروشگاه عطر و مرجع خرید عطر در ایران

عطر ( perfume ) یا ادکلن (cologn) کالایی لوکس و بهداشتی است. لیلیوم با بیش از سه دهه سابقه فروش عمده، اولین و بزرگترین فروشگاه تخصصی فروش ادکلن اصلی و برند در ایران است و اکنون مرجع قیمت ادکلن اورجینال در ایران است.

 تام فورد: « به نظر من عطر مهم‌تر از لباس است زیرا مانند موسیقی، عطر یک محرک حسی مستقیم است. حواس را تحریک می‌کند و عواطف و احساس را به وجد می‌آورد »

تمامی کالاهای موجود در فروشگاه عطر لیلیوم اصلی بوده و با فاکتور و ضمانتنامه ارائه میشود.

تخفیف لیلیوم‌  حراج فقط برای ۲۴ ساعت

خشک کردن: پس از برداشت، گیاهان معمولاً خشک می‌شوند تا رطوبت آن‌ها کم شود. این مرحله می‌تواند به صورت طبیعی (با استفاده از هوا و نور خورشید) یا با استفاده از دستگاه‌های خشک کننده انجام شود.

عصاره‌گیری: عصاره‌گیری یکی از مراحل کلیدی در تولید عطر است. در این فرآیند، مواد مخصوصه از گیاه (مانند روغن‌های اسانسی) با استفاده از روش‌های مختلفی مانند عصاره‌گیری با بخار، عصاره‌گیری با مذاب و عصاره‌گیری با محلول‌های مختلف، استخراج می‌شوند.

تصفیه: پس از عصاره‌گیری، ممکن است نیاز به تصفیه و تصفیه عصاره باشد تا از جداسازی ذرات ناخواسته و افزودنی‌های غیرمطلوب جلوگیری شود.

ترکیب و افزودنی: در این مرحله، عصاره‌های مختلف ترکیب می‌شوند تا عطر موردنظر ایجاد شود. ممکن است به عنوان افزودنی‌ها برای افزایش پایداری و بوی آغازین از مواد دیگری همچون الکل استفاده شود.

بسته بندی: در نهایت، عطر در شیشه‌های مخصوص بسته‌بندی شده و در ظروف مناسب حفظ می‌شوند تا از اکسیداسیون و تغییرات دیگری جلوگیری شود. همچنین لازم به ذکر است که برخی از روش‌های استخراج عطر ممکن است بسته به نوع گیاه و شرایط خاص محیطی و فنی، متفاوت باشند.

نام رایحه‌های استخراج شده

به رایحه‌های استخراج شده از روش‌های بالا به‌طور کلی «اسانس» یا «روغن پایه» (Essntial oils) گفته می‌شود. در صنعت عطرسازی زبان دقیق‌تری وجود دارد تا منبع، خلوص و تکنیک استخراج یک اسانس را شرح دهد. از این مواد استخراج شده، فقط ابسولوت، اسانس، و تنتورها به‌طور مستقیم در فرمول‌بندی عطر استفاده می‌شوند.

ابسولوت: مواد معطری هستند که از طریق خلوص پماد یا کنکریت و با استفاده از اتانول به‌دست می‌آیند. با استفاده از یک ترکیب آب‌دوست مانند اتانول، بدون حل کردن ملکول‌های مواد غیرمعطر مومی، بیشتر ترکیبات معطر از مواد مومی شکل استخراج می‌شوند. ابسولوت‌ها به شکل یک مایع روغنی دیده می‌شوند.

کُنکریت: مواد معطری هستند که با استفاده از روش استخراج با حلال با هیدروکربن‌های فرار، از مواد خام به‌دست می‌آیند. کنکریت‌ها به‌علت سهولت حل شدن ترکیب‌های آب‌گریز در حلال‌ها، حاوی مقدار زیادی موم هستند. به همین دلیل کنکریت‌ها در مراحل بعدی با استفاده از روش تقطیر یا استخراج با حلال اتانول بیشتر تصفیه می‌شوند. کنکریت‌ها موادی مومی‌شکل یا جامدهای رزینی یا روغن‌های غلیظ مایع هستند.

اسانس: مواد معطری که از طریق روش تقطیر یا پرس سرد از مواد خام به‌دست آمده و به شکل مایع روغنی دیده می‌شوند. گاهی به مواد به‌دست آمده از روش پرس سرد، روغن پرس گفته می‌شود.

پماد: چربی جامد معطری که از روش استخراج با روغن‌های جاذب به‌دست می‌آید، پماد گفته می‌شود، که ترکیبات معطر در مواد خام در آن به چربی حیوانی جذب می‌شوند. پمادها به‌شکل مواد جامد روغنی و چسبناک دیده می‌شوند.

تنتور: مواد معطری هستند که مستقیم از طریق شناور کردن مواد اولیه در اتانول به‌دست می‌آیند. تنتورها به شکل مایع رقیق دیده می‌شوند. محصولاتی که از روش‌های گوناگون استخراج می‌شوند به نام‌های مختلفی معروفند حتی اگر منابع اولیه‌شان یکی باشد. برای مثال، شکوفه‌های بهار نارنج که تحت فرایند استخراج با حلال قرار می‌گیرند، محصولاتی به‌نام «ابسولوت بهار نارنج» می‌دهند اما اگر از روش تقطیر اسانس‌گیری شوند به محصول آن «روغن نرولی» (neroli oil) گفته می‌شود.

ساخت عطر

ساخت عطر بخش مهمی از خیلی از صنایع را از تولید کالاهای لوکس گرفته، تا صنایع غذایی و مواد شیمیایی خانگی، دربر می‌گیرد. استفاده از عطر یا ترکیبات معطر در این صنایع، به منظور استفاده از حس بویایی مصرف‌کنندگان جهت جلب توجه آن‌ها برای خرید عطر یا محصول معطر می‌باشد. به همین دلیل تمایل زیادی برای پیدا کردن فرمول عطرهایی که به لحاظ زیبایی شناختی برای مردم دلپذیر باشد وجود دارد.

عطرساز نوارهای کاغذی جاذب جوهر(Paper blotters) اغلب توسط عطر سازان برای نمونه‌گیری و استشمام عطر استفاده می‌شوند. ساخت عطر به متخصصین ترکیب عطرها، که در این صنعت به عطرساز یا پرفیومر (perfumer) معروف هستند سپرده می‌شود. گاهی به آن‌ها بعلت توانایی خوب بویایی اشان و مهارتشان در ترکیب عطرها، نِز (Nez) که معادل فرانسوی کلمه انگلیسی (nose) یا بینی است گفته می‌شود.

ساخت عطر با راهنمایی و نظرات مشتری‌ها یا کارکنان یک عطرساز شروع می‌شود. مشتری یک عطرساز یا کارکنانش، شامل خانه‌های مُد و شرکت‌های بزرگ از صنایع مختلف می‌باشند. در مرحله بعد، عطرساز با ترکیب رایحه‌ها و مواد معطر مختلف به بوی مورد نظر دست یافته و فرمول آن را به مشتری می‌فروشد.

این عطرها آنگاه یا در ساخت محصولات دیگر، به عنوان رایحه‌های کاربردی (مانند شامپو، لوازم آرایش، شوینده‌ها، داخل اتومبیل و غیره) استفاده گشته، یا به عنوان رایحه‌های لطیف (fine fragrance) در جامعه بازاریابی شده و به فروش می‌رسند.

تکنیک اگرچه هیچ روش یگانه و استانداردی برای ساخت و فرمولبندی عطر وجود ندارد، اما چارچوب‌های کلی ای وجود دارند تا چطور یک عطر، از یک مفهوم می‌تواند ساخته شود. خیلی از افزودنی‌های موجود در عطر در بوی آن تأثیری ندارند. خیلی از عطرها حاوی مقادیری از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد رنگزا می‌باشند تا طول عمر و بازاریابی و فروش آن‌ها را بهبود بخشند.