مروری بر ده برند مشهور عطر ادکلن فرانسوی

مروری بر ده برند مشهور عطر ادکلن فرانسوی

مروری بر ده برند برتر عطر ادکلن فرانسوی-top ten ferench brands

۱-شانل-Chanel

برند عطر ادکلن شانل-Chanel
برند عطر ادکلن شانل-Chanel

نام رسمی این شرکت Cahnel S.A است. این شرکت توسط خانم خیاطی با نام گابریل کوکو شانل در سال ۱۹۰۹ تاسیس شده است. گروه شانل در زمینه کالاهای لوکس مانند لباس زنانه، کیف، لوازم آرایشی، بهداشتی، عطریات و … فعالیت می کند.از معروفترین ادکلن های این برند میتوان بلوشنل-شنل الور اسپرت-شنل چنس و کوکو مادمازل را نام برد.

۲-گرلن-Guerlain

برند عطر ادکلن گرلن-Guerlain
برند عطر ادکلن گرلن-Guerlain

شرکت تولید کننده این عطر در سال ۱۸۲۸ فعالیت خود را شروع کرد و اولین محصول عطر خود را در سال ۱۹۲۱ وارد بازار کرد. برای روز‎های ابتدایی عنوان خانه برای این شرکت مناسب‎تر است. این تولید‎کننده از قدیمی‎‎ترین شرکت های عطر سازی است و اکنون مشتری های این شرکت نماد وفاداری محسوب می شوند.از معروف ترین ادکلن های این شرکت میتوان گرلن لاینستنت – گرلن آیدیل و شالیمار را نام برد.

۳-کریستین دیور-Christian Dior

برند عطر ادکلن دیور-dior
برند عطر ادکلن دیور-dior

کریستین دیور بنیان گذار این شرکت تولید‎ کننده ادکلن بود. اکنون مدیریت این شرکت برعهده‎ی آقای برنارد آرنالت است. از محصولات معروف این شرکت میتوان به دیور جادور و دیور هوم اینتنس و دیور ساواج نام برد.

۴-کارتیر-Cartier

برند عطر ادکلن کارتیه-Cartier
برند عطر ادکلن کارتیه-Cartier

Cartier S.A  در سال ۱۸۴۷ در پاریس فعالیت خود را آغاز کرد. شرکت کارتیر درواقع تولید کننده ساعت مچی و جواهرات بود. در راستای پیشرفت و توسعه شرکت در سال ۱۹۸۱ شروع به تولید عطر کردند. از سری عطرهای محبوب تولیدی این شرکت می توان به موارد زیر اشاره کرد:
Delices De Cartier, , Le Baiser Du Dragon, Eau de Cartier, Must de CartierPourHomme, Must de Cartier, So Pretty and Santos de Cartier

۵-لانکوم پاریس-Lancôme Paris

برند عطر ادکلن لانکوم-Lancome
برند عطر ادکلن لانکوم-Lancome

شرکت تولید کننده لوازم آرایشی که در سال ۱۹۳۵ توسط L’Oréal بنیان‎گذاری شد. هر چند که چند سال بعد بنیان گذار مجموعه، دیگر سمتی در آن شرکت نداشت! از عطرهای مشهور تولیدی این شرکت:
Magnifique, Magie Noire, Poeme, O De Lancome, Miracle, O Oui, Tresor و Tresor In Love

۶-ژیوانشی-Givenchy

برند عطر ادکلن ژیوانشی-Givenchy
برند عطر ادکلن ژیوانشی-Givenchy

هوبرت گیونچی (ژیوانشی) در سال ۱۹۵۲ شرکت تولیدکننده لوازم آرایشی، لباس و عطر را افتتاح کرد. این برند در رده بندی معروفیت در جایگاه ششم قرار گرفته است.از محصولات معروف آن کارتیه پاشا و رود استار را میتوان نام برد.

۷-بالنسیاگا-Balenciaga

برند عطر ادکلن بالنسیاگا-Balenciaga
برند عطر ادکلن بالنسیاگا-Balenciaga

Cristóbal Balenciaga  در سال ۱۹۱۴ این شرکت را تاسیس نمود و اکنون توسط یک هیئت مدیره چند ملیتی مدیریت می شود. Le Dix  یکی از عطرهای تولیدی این شرکت است که در سال ۱۹۴۶ به فضا فرستاده شد تا عنوان اولین عطر فضانورد را از آن این شرکت کند.

۸-کاچارل-Cacharel

برند عطر ادکلن کاشارل-Cacharel
برند عطر ادکلن کاشارل-Cacharel

همانند دیگر شرکتی تولیدکننده عطر از سری شرکت های تولید کننده عطر، لوازم آرایشی و لباس بود، که در سال ۱۹۶۴ توسط ژان بوسکیت افتاح شد. ژان، پسر یک فروشنده چرخ خیاطی بود که حتی در زیباترین آرزوهایش نیز چنین موفقیتی را برای شرکت تازه تاسیسش تصور نمی‎کرد. Cacharel  یکی از عطرهای پرفروش و محبوب این شرکت :
Loulou, Loulou Blue, l’Homme, Noa, Gloria, Nemo

۹-هرمس-Hermes

برند عطر ادکلن هرمس-Hermes
برند عطر ادکلن هرمس-Hermes

تیری هرمس در سال ۱۸۳۷ بنیان گذار شرکت متخصص در تولید لوازم لوکس، آرایشی بود. با گذشت مدتی در سال ۱۹۵۱ محصول عطر را در سبد تولیدات شرکت اضافه کرد. این تولیدکننده عطر، هر دو نوع عطر زنانه و مردانه را تولید می کند. از معروفترین آنها تق هرمس و مارویلیس است.

۱۰-لاگوست-Lacoste

برند عطر ادکلن لاگوست-Lacoste
برند عطر ادکلن لاگوست-Lacoste

در واقع یک شرکت تولیدکننده پوشاک بود. که در سال ۱۹۳۳ فعالیت خود را شروع کرد. لباس، کفش، عینک، ساعت و … از تولیدات این شرکت بود. بعدها عطر نیز به این تولیدات اضافه شد و عطرهای معروف زیر از تولیدهای این شرکت بشمار می روند:
Elegance, Challenge, Essential, Essential Sport, Joy of Pink, Inspiration, Lacoste Pour Homme

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید