سوالات متداول در مورد استفاده از عطر و ادکلن

سوالات متداول در مورد استفاده از عطر و ادکلنها

سوالات متداول در مورد استفاده از عطر و ادکلنها

برای استفاده از یک عطر و دنیای پیرامون رایحه ها ، سوالات بیشماری در ذهن اشخاص ایجاد میشود که سعی بر آن داریم تا برخی که متداولتر هستند را پاسخ دهیم .

بهترين راه براي اسپري يک عطر چيست ؟

آن را به فاصله 20 سانتيمتر از پوست خود اسپري کنيد . حتي اسپري کردن روي يک منطقه بزرگ از پوست کمک مي کند تا رايحه ي عطر شما بماند تا يک منطقه ي کوچک از پوستتان .

به غير از پوست ديگر کجا مي توان عطر را اسپري کرد ؟

مي توانيد قبل از اين که موهاي خود را خشک کنيد عطر را خيلي نرم روي موهايتان اسپري کنيد و يا شانه يا برس موي خود را عطرآگين کنيد .

مقداري عطر روي دستمالتان يا روي چوب لباسي خالي اسپري کنيد .

چند قطره از عطرتان را داخل مخزن آب اتو بخار بريزيد تا لباستان معطر گردد ، يا لباس زيرتان را در آب معطر بشوييد .

بهترین نقطه ها پشت گوش و پشت زانو و روی نبض مچ دست است.

رابطه میان عطر و پوست شما -محلهای استفاده عطر روی پوست
رابطه میان عطر و پوست شما -محلهای استفاده عطر روی پوست

آيا مي توانم از دو رايحه همزمان استفاده کنم ؟

ترجيحاً خير ، به اين دليل که هر عطري کامل و متعادل ساخته شده است ؛ اگر عطري را روي عطر ديگر استفاده کنيد ممکن است رايحه ي جديدي بسازد اما ممکن است بيشتر شبيه بوي عود باشد . البته با مدرنيزه شدن فرهنگ عطر ، عطرهايي نيز هستند که به صورت ترکيبي مورد استفاده قرار مي گيرند.البته اگر شما آشنایی کافی داشته باشید میتوانید این کار را انجام دهید.

چرا من نمي توانم پس از يک مدت استفاده از يک عطر بوي آن را استشمام کنم ؟

با توجه به تعدادي از حواس ، پس از تحريک بوي ثابت ، در عرض چند دقيقه حس بويايي کلاسيک از بين مي رود . به همين دليل است که شما نمي توانيد بوي خود را متوجه شويد . ممکن است شما به بوي خود عادت کرده ايد و فکر کنيد که بو از بين رفته ، در صورتي که اطرافيان شما کاملاً بوي شما را متوجه مي شوند . در اصطلاح رايحه بعد از گذشت زمان شما را اشباع مي کند .

از چه سني حس بويايي ما شروع به کار مي کند ؟

از بدو تولد . 20 روز پس از تولد کودک بوي مادر خود را شناخته و نسبت به آن واکنش نشان مي دهد .

آيا زماني که کهن سال مي شوم حس بوياييم را از دست مي دهم ؟

بله بسياري از زنان و مردان بالاي سن 50 به طور تدريجي توانايي بويايي خود را از دست مي دهند . براي همين است مسن تر ها به بوهاي تند تمايل بيشتري دارند و بيش از اندازه ادکلن مي زنند . حتي تحقيقات نشان مي دهد که زنان ديرتر از مردان حس بويايي خود را از دست مي دهند .

چگونه مي توانم حس بوياييم را تقويت کنم ؟

با تمرين هاي بويايي مختلف در طي روز ، و تغيير بوي عطر خود ، و بوهاي مختلف تابستاني و زمستاني ، و شب و روز مي توانيد حس بويايي خود را تقويت کنيد . رايحه ها مثل رنگ ها مي مانند و شما مي توانيد هر نوع رايحه را در ذهن خود تصور و حس کنيد .

از نظر علمي آيا تاثيرات عطر روي روان و احساسات ما ثابت شده است ؟

دانشمندان کاملاً نظريه تاثيرات عطر بر روح و روان فرد را تائيد مي کنند و بر اين باور هستند که از نظر روانشناسي بوي عطر و رايحه ها مي توانند روي امواج مغزي و ضربان قلب تاثير بگذارند و رايحه هايي مانند اسطوخودس و بابونه فرد را آرام کند و ترنج و بهار نارنج تحريک پذير مي باشد . تحقيقات نشان مي دهد که 14% سکته هاي مغزي در اثر بوي کباب و سدر در هوا مي باشد .

چرا بعضي از رايحه ها داراي جذابيتي خاصي از نظر جنسي هستند ؟

بيني يک فرد ممکن است حساس ترين ارگان جنسي باشد و ممکن است با دقت کامل پاسخ هاي جنسي را نشان دهد . پژوهشگر آمريکايي مايکل شيلي بر اين باور است که اعتماد به نفس کامل و هواسراني بسيار توسط انتخاب يک عطر درست به وجود مي آيد که اين موضوع سبب مي شود ما بيشتر نسبت به ديگران جذابتر و احساسات جنسي به نظر برسيم . ژان پل گرنيس مي گويد : در تاريکي شب تنها عطري که يک زن بر تن دارد مي تواند نقش مهمي را ايفا کند .

البته بعضی مواد موجود در عطر جاذب جنسی هستند مثل فرومون و سیویت

روزی چند بار عطر بزنیم ؟

تصور نکنید با یک بار عطر زدن در آغاز روز ، این بو تا پایان روز از بدنتان به مشام خواهد رسید . معمولا عطرها چنین خصوصیاتی ندارند . عطر را باید در طول روز  تجدید کنید. معمولا ادکلنهای خنک فرارتر هستند ونیاز به تجدید بیشتر دارند.

به این مطلب امتیاز دهید:

دیدگاهتان را بنویسید