خرید عطر و ادکلن اصل و اورجینال- نحوه تشخیص عطر تقلبی یا فیک از اصلی

نحوه تشخیص عطر تقلبی یا کپی و فیک از اصلی و اورجینال

خرید عطر اصل و ادکلن اصل و اورجینال- نحوه تشخیص عطر تقلبی یا فیک از اصلی

مقالات بسیاری در باب خرید عطر و ادکلن اصل و اورجینال و نحوه تشخیص عطر تقلبی یا فیک از عطر اصل و تفاوتهای آن در اینترنت موجود میباشد و بنده بسیاری از آنها را مطالعه نموده ام و ذکر چند نکته در مورد آنها را ضروری میدانم:

نخست آنکه بنده به عنوان کسی که سالهاست در زمینه ی عطر و ادکلن فعالیت میکنم اعلام میکنم که هیچ فرمول خاص و ثابتی در رابطه با تشخیص عطر و ادکلن اصل از تقلبی وجود ندارد.

 دوم: بسیاری از این روشها و فرمولها قدیمی و پیش پا افتاده است و بسیاری از عطرهای تقلبی امروزی تمامی این نکات را لحاظ کرده اند و برای خرید ادکلن اصل و اورجینال حتما سراغ منابع معتبر بروید.

سوم: باوری که به غلط در بین مردم و متاسفانه برخی از همکاران جا افتاده این است که عطر اصل عطری است که ماندگاری بسیار بالایی دارد و حداقل یک یا دو روز روی بدن شما میماند که متاسفانه اصلا چنین چیزی صحت ندارد و اتفاقا ادکلنهای تقلبی ماندگاری بیشتری دارند و کلاهبداران هم از این باور غلط سود میبرند.

فروشگاه عطر لیلیوم اولین و برترین فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن اورجینال در ایران است

همانگونه که در مقالات قبلی نیز اشاره شد عطرها به چند دسته تقسیم میشوند :

1)Eau de Cologne
2)Eau de Toilette
3)Eua de Perfume
4)Perfume

این دسته بندی به ترتیب درصد اسانس و ماندگاری میباشد، در این دسته بندی Perfume دارای بیشترین ماندگاری و درصد اسانس میباشد، نکته ی حائز اهمیت اینکه ماندگاری Perfume در حدود 5 الی 7 ساعت میباشد پس توقع اینکه یک عطر 1 یا 2 روز بر روی تن شما بماند بیهوده است و این مساله برای تشخیص عطر اصل از تقلبی روش مناسبی نیست.

در ضمن ماندگاری عطر یک امر کاملا نسبی است و به عوامل زیادی مثل جنس پوست شما، متابولیسم بدن شما ، رنگ پوست شما و… بستگی دارد.

 چهارم: باور غلط دیگر این است که عطری اصل میباشد که دارای لیبل وزارت بهداشت باشد، این مساله تصور اشتباهی است ، چرا که خیلی از عطرها هستند که به صورت مسافری و پروازی به داخل کشور می آیند ولی ارجینال هستند تفاوت عطر لیبل دار و بدون لیبل تنها در قیمت آن است و قاعدتا عطر لیبل دار گرانتر است. بطور مثال برند Chanel کلا دارای لیبل نمیباشد و فقط به صورت پروازی وارد میشود و همه ی عطرهای آن بدون لیبل در بازار موجود است.

اما سوال مهم: اگر دیدیم که عطری لیبل وزارت بهداشت و طرح شبنم دارد آیا از اصل بودن آن مطمئن باشیم؟

پاسخ: بله ، اگر عطری درای لیبل وزارت بهداشت و طرح شبنم باشد 100% ارجینال میباشد البته اگر خود لیبل تقلبی نباشد!!!!!!!

لیبل دار بودن به این معناست که به صورت قانونی وارد کشور شده است.

در این مقاله سعی نموده ام حاصل تجربیات خودم را بصورت خلاصه و کاربردی در اختیار شما عزیزان قرار بدهم.

نحوه تشخیص عطر تقلبی از اصلی و اورجینال
نحوه تشخیص عطر تقلبی از اصلی و اورجینال

عطرهای تقلبی یا کپی به 3 دسته تقسیم میشوند:

دسته ی اول: شاید لفظ کپی برای این دسته مناسبتر باشد چون این عطر ها کاملا قانونی و بهداشتی تولید میشوند، کمپانیهایی مثل Rio-Smart-Ajmal-… فرمول ساخت عطرهای معروف را خریداری نموده و آن را با هزینه ی بسیار کمتری تولید میکنند و به بازار عرضه مینمایند ، این عطرها کاملا قانونی میشوند و بیشتر برای مصرف کشورهای جهان سوم و اشخاصی که قدرت خرید عطر ارجینال را ندارند روانه ی بازار میشوند. ما با این دسته مشکلی نداریم چرا که اصولا این کمپانیها به دنبال تقلب نیستند و نام خود را هم بر روی جعبه و هم بر روی شیشه درج مینمایند و به راحتی قابل تشخیص میباشند.مثلا عطر اجمل سکریفایس که یک کپی از عطر آلین میباشد و میان خانمهای ایرانی طرفدارهای زیادی دارد یا عطر ریو آوایتوس که یک کپی از اونتوس اصل است.

نحوه تشخیص عطر تقلبی از اصلی و اورجینال
نحوه تشخیص عطر تقلبی از اصلی و اورجینال
نحوه تشخیص عطر تقلبی از اصلی و اورجینال
نحوه تشخیص عطر تقلبی از اصلی و اورجینال
نحوه تشخیص عطر تقلبی از اصلی و اورجینال
نحوه تشخیص عطر تقلبی از اصلی و اورجینال

دسته ی دوم: عطرهایی هستند که تقلبی میباشند ولی به راحتی قابل تشخیصند.
با چند روش ساده تقلبی بودن این عطرها محرز میشود:

1)حروف درج شده بر روی شیشه و جعبه ی این عطرها معمولا برجسته نیست و با کمی دقت تفاوت بین فونت ها قابل تشخیص است.

2) درب شیشه ی این عطرها کیفیت بسیار پایینی دارد و معمولا پلاستیکی میباسد و اگر ناخن خود را بر روی آن بکشید رنگ آن میریزد.

3)شیشه این عطرها کیفیت و شفافیت عطر اصل را ندارند و اگر آنها را در نور نگاه کنید به راحتی رگه های آن قابل مشاهده است( البته این امر منوط به این است که شما حداقل 10 عطر اصل را در نور مشاهده کرده باشید و آنجاست که تفاوت را احساس خواهید کرد)

4) اخیرا بر روی موبایلها نرم افزاری نصب میشود به نام Scanner ، که از طریق اینترنت کار میکند، این نرم افزار بارکد عطرها را اسکن نموده و پس ار اندکی جستجو نام عطر، نام کمپانی و مشخصات عطر مورد نظر را به شما نمایش میدهد و شما میتوانید از صحت بارکد آن اطمینان پیدا کنید.

5)بوی الکل: معمئلا این عطرها بوی الکل میدهند، بزرگترین و بدترین عیب یک کمپانی عطر سازی این است که از عطر آن کمپانی بوی الکل استشمام شود و این یک ننگ بزرگ میباشد، پس هرگاه از بوی الکل استشمام کردید در تقلبی بودن آن شک نکنید.

نکته: نگران فاسد بودن عطرها نباشید اولا که عطرها بین 5 تا 12 سال تاریخ انقضا دارند ثانیا عطرهای فاسد دو رنگ میشوند و روی عطرها لایه ای روغن نقش میبندد.

نحوه تشخیص عطر تقلبی از اصلی و اورجینال
نحوه تشخیص عطر تقلبی از اصلی و اورجینال
نحوه تشخیص عطر تقلبی از اصلی و اورجینال
نحوه تشخیص عطر تقلبی از اصلی و اورجینال

دسته ی سوم: عطرهایی که تقلبی هستند و به راحتی قابل تشخیص نمیباشند.

مهمترین رقیب ما در تشخیص عطرهای تقلبی از عطر اصل ، عطرهای این دسته میباشند چرا که این عطرها به صورت بسیار حرفه ای و ماهرانه تولید میشوند و در برخی از موارد هیچ یک از روشهای بالا کمکی به ما نمیکند پس چگونه از خرید خود مطمئن باشیم؟

۱-همیشه هنگام خرید ادکلن اصل به جعبه ادکلن باید دقت کنید که از لحاظ رنگ ، کیفیت چاپ و مشخصات ظاهری کیفیت یک جعبه اورجینال را داشته باشد چرا که جعبه های ادکلن های تقلبی از مواد نامرغوب تولید می شوند.
۲-دقت کنید که اسپل یا هجای نام ادکلن دقیق و بدون پس و پیش بر روی جعبه چاپ شده باشد شاید برایتان عجیب باشد اما گاهی شرکت های تولید کننده ادکلن های تقلبی با پس و پیش کردن یکی دو حرف از نام ادکلن ،ادعای اصل بودن ادکلن های خود را دارند و یا در مواردی مشاهده شده که روی ادکلن های تقلبی غلط املایی وجود داشته که این اشتباه در یک شرکت برند و معتبر عطر و ادکلن هرگز به چشم نمی خورد.
۳-بر روی جعبه بدنبال اعداد و یا کد های چاپ شده به عنوان سریال نامبر یا کد شیشه و جعبه ادکلن باشید که معمولا اکثر برندهای معتبر به غیر از برخی ادکلنهای سلطنتی یا دست ساز دارای این کد می باشند. باید بدانید که بچ کد حک شده روی شیشه و جعبه ادکلن اورجینال باید تطابق داشته باشند. 
۴-به وزن، ضخامت، شفافیت و کیفیت شیشه و بدنه ادکلن نیز دقت کنید زیرا در ادکلن های تقلبی وجود حباب در شیشه و یا رنگ با کیفیت پایین مشهود است و ادکلن های اورجینال از شیشه های کریستال که اغلب سنگین و از شفافیت خاصی برخوردارند استفاده می کنند. همچنین توجه داشته باشید که بر روی برخی ادکلن های اورجینال روکش های فلزی ، سنگ های زینتی و آویزهای خاص قرار می گیرد و یا اینکه شیشه اورجینال داخل یک بدنه فلزی جای می گیرد ، در صورتی که در نمونه های تقلبی این مدل از ادکلن ها روکش پلاستیکی ، سنگ ها از جنس پلاستیک فشرده و آویزهای بی کیفیت و نامرغوب می باشند.
۵-درب عطر را نیز از لحاظ جنس، رنگ، شکل و کیفیت قالب ریزی با دقت بررسی نمایید. چرا که در برخی از ادکلن ها درب ها بسیار سنگین و یا با طراحی خاصی تولید شده اند. برای مثال: درب ادکلن کوکو مادمازل شرکت شنل بسیار سنگین و از جنس شیشه کریستال چند لایه است اما درب ادکلن تقلبی آن بسیار سبک و از جنس پلاستیک با قالب ریزی بسیار ضعیف می باشد.
۶-چک کردن پمپ یا والف هم یکی دیگر از روش های تشخیص ادکلن اصل از تقلبی است. در ادکلن های اورجینال از سه مدل پمپ استفاده می شود:
الف) پمپ های فلزی به دلیل داشتن بدنه فلزی محکم در هنگام پرچ شدن فشار بسیاری به گلوگاه شیشه ادکلن وارد می کنند و با توجه به کیفیت بالای شیشه ادکلن های اورجینال این گونه پمپ ها تنها در محصولات اصلی یا اورجینال مورد استفاده قرار می گیرند.
نکته: پمپ های از جنس آلومینیوم تنها در محصولات تقلبی و اکثر محصولات درجه دوم  مورد استفاده قرار می گیرند که قیمت و کیفیت بسیار پایینی دارند.
ب) پمپ های فلزی با سه مخزن ریز خروجی عطر که توسط شرکت های اصلی یا اورجینال و برخی شرکت های درجه دوم یا همان شرکتی مورد استفاده قرار می گیرند و به دلیل قیمت بالاتر نسبت به پمپ های آلومینیومی در محصولات تقلبی دیده نشده اند.
ج) پمپ های کاملا پلاستیکی به دلیل قیمت بیشتر و دقت بسیار بالا در طراحی جهت پیشگیری از نشت مواد داخل شیشه ادکلن فقط در شرکت های اورجینال مورد استفاده قرار می گیرند. شرکت هایی از قبیل: تام فورد ، دیور ، ایف سن لورن ، کلوین کلین ، لاگوست ، دولچه & گابانا و برخی برند های دست ساز از این گونه پمپ ها استفاده می نمایند.
۷-خرید نکردن از دست فروش ها ، زیرا اجناس اینگونه فروشندگان اعتبار و کیفیت مناسبی ندارد و بیشتر ادکلن های تقلبی و پرشده توسط اینگونه افراد بفروش می رسد.
نکته: شیشه ادکلن های اصلی  پس از بازیافت به صورت دستی پر می شوند و بیشتر بدون داشتن جعبه ادکلن مجدد در چرخه فروش قرار می گیرند. و با توجه به عدم رعایت رنگ اصلی ادکلن ، گرد هوا به دلیل نداشتن فیلتر ، بوی متفاوت از رایحه اصلی ، شیشه و بدنه های کهنه قابل تشخیص هستند.
۸-در نهایت خرید عطر و ادکلن اصل از فروشگاههای معتبر و سرشناسی که بصورت فیزیکی و یا مجازی در حوزه عطر و ادکلن مشغول فعالیت هستند و از اعتبار بالایی برخوردارند و در قبال اجناس خود به مشتری پاسخگو می باشند.

۹-اگر عطر مورد نظر را قبلا داشته اید و استفاده کرده اید کار ساده تری دارید چرا که با تست کردن آن و کمی دقت میتوانید تفاوت را تشخیص دهید.

۱۰- در پایان شما میتونید به سایت چک فرش مراجعه کنید برند محصول خود را پیدا کنید و بچ کد درج شده روی محصول را وارد کرده و از صحت و سال ساخت آن مطلع شوید. با این کار تقریبا شما مطمین میشوید که جنس شما اصلی است.!!!!! این هم فوت آخر بود که به شما یاد دادم.

checkfresh.com

این مقاله رو هم حتما بخونید:

عطر و ادکلن استوک یا پرشده یا بدون جعبه = عطر و ادکلن فیک و تقلبی

عطر و ادکلن استوک یا بدون جعبه یا آنباکس چیست؟  داستان عطر استوک و عطرهای [...]

47 Comments

لینک های مفید:

خرید عطر اصل

خرید ادکلن اصل

خرید ادکلن اصل

خرید ادکلن اورجینال

خرید ادکلن اورجینال

خرید عطر اورجینال

4.4/5 - (16 امتیاز)

7 thoughts on “خرید عطر و ادکلن اصل و اورجینال- نحوه تشخیص عطر تقلبی یا فیک از اصلی

  1. مدیر لیلیوم میگوید:

    سلام. لزوما خیر . بسیاری از برندهای نیش رو نمیشه چک کرد ولی اغلب دیزاینریها رو میتونین چک کنین.

  2. nasrin.abba میگوید:

    با سلام
    اگه batch code یک عطر رو از طریق وبسایت checkfreshcom چک کنیم، و چیزی پیدا نکنه یعنی عطر فیکه؟

  3. ناجح عبيدي اسمعیلی میگوید:

    سلام و شب به خیر سپاس گذارم از لطف و مساعدت جهت آگاهی بخشی نسبت به مقوله زیبای عطر.

  4. مدیر لیلیوم میگوید:

    سلام. شرکت آرماف تحت لیسانس در امارات تولید میشود و مطلب درج شده فقط در مورد کلاب مردانه است. زیر جعبه همه کلابهای ما فرانسه خورده.

  5. mARZIYE_HAM میگوید:

    با سلام. ببخشید من عطر ادکلن آرماف کلاب د نویت زنانه-Armaf Club De Nuit Woman از شما خریداری نمودم . در بخشی از صفحات وب سایت شما اینکه این کار اصل هست و فرانسوی است و از نوع اماراتی نمی باشد رو خواندم . و باعث شد عطر را خریداری کنم. اما در توضیحات عطر متوجه شدم که که نوشته شده شرکت آرماف در امارات قرار گرفته؟ این سوال برایم پیش آمده که آیا عطر خریداری شده من فرانسوی است یا اماراتی؟

  6. مدیر لیلیوم میگوید:

    سلام. به صورت کلی عطر تاریخ انقضا نداره مثلا ما m7 تولید ۲۰۰۱ رو میفروشیم. عطر سه تا پنج سال پس از اولین اسپری قابلیت استفاده شدن داره. به خاطر همین روی جعبه ادکلن تاریخ انقضا وجود نداره. در ضمن عطرهای قبل ۲۰۱۳ (ریفوموله) کیفیت بهتری دارند و به عنوان وینتیج و سری اول قیمت بالاتری دارند.

  7. navidnz2000 میگوید:

    سلام
    من یه عطر تق هرمس (ادوتویلت 100میل) از سایت شما خریدم که طبق مشخصاتی که روی جعبه بود و توی سایت چک فرش زدم تاریخ تولید رو 2012 زده که قطعا اکسپایر شده

دیدگاهتان را بنویسید