رایحه مرکبات عطر و ادکلن یا نت مرکباتی – CITRUS SMELLS

گروه بویایی مرکبات - Citrus Olfactory Group

رایحه مرکبات عطر و ادکلن یا نت مرکباتی – CITRUS SMELLS

رایحه مرکبات عطر و ادکلن یا نت مرکباتی – CITRUS SMELLS: در اکثر موارد کل طیف میوه‌های هسپریدی (Hesperidia) در عطرسازی با مرکبات تعریف می‌شود، که به نام هسپریدس ( Hesperides) -حوری های اساطیر یونان- نام‌گذاری شده است. این ها میوه‌ها یا مواد خام با بوی مرکبات (به ویژه گل شاهپسند (verbena) و علف لیمو (lemongrass) ) هستند و تعدادی از آنها در کنار صمغ‌ها از مواد اولیه عطرسازی دوران باستان بوده‌اند. گونه‌های جدیدتر، مانند پومیلو pomelo، گریپ فروت grapefruit، یوزو yuzu، و هاساکو hassaku (پرتقال ژاپنی) نسبتا به تازگی وارد حوزه عصاره‌گیری و عطرسازی شده‌اند.

رایحه مرکبات عطر و ادکلن یا نت مرکباتی - CITRUS SMELLS
رایحه مرکبات عطر و ادکلن یا نت مرکباتی – CITRUS SMELLS

اسانس مرکبات در اکثر موارد با آب گیری (از طریق فشردن) یا آب گیری سرد تهیه می‌شوند تا تازگی طبیعی آنها حفظ شود. برگ نارنج Petitgrain استثناء است، زیرا با تقطیر بخار شاخه های کوچک و برگ‌های درخت نارنج bitter orange تهیه می شود.
مرکبات موجب طراوت و گازداری رایحه‌های عطر و ادکلن می‌شوند و شامل نت‌های بالایی هستند که مشام را می‌نوازند. برای آرام کردن ذهن و ایجاد حس سرخوشی و خوش‌بینی مفیدند و فضایی با لطافت و آرامش ایجاد می‌کنند. به ویژه برگاموت Bergamot بخش جدایی ناپذیر ادکلن‌های کلاسیک است. مرکبات همراه کلاسیک نت های ماندگارتری همچون گل‌ها و صمغ‌ها در رایحه‌های شرقی هستند و همچنین همراه خوبی برای نت‌های میوه‌ای دیگر بوده و از تندی و شیرینی آنها می‌کاهند.

عطر لیلیوم ارایه کننده برترین برندهای عطر و ادکلن 

به این مطلب امتیاز دهید:

دیدگاهتان را بنویسید