رایحه گلها عطر و ادکلن یا نت گلی – Flowers note

رایحه گلها عطر و ادکلن یا نت گلی - Flowers note

رایحه گلها عطر و ادکلن یا نت گلی – Flowers note

رایحه گلها عطر و ادکلن یا نت گلی – Flowers note: دسته خود‌آشکار رایحه های عطری، که مستقیما از شکوفه‌های عطرآگین به مشام می‌رسند، اغلب تنوع بسیار با اختلافی کمی دارند: از نت بالای موز یلانگ یلانگ ylang-ylang ، تفاوت‌های ظریف شرابی رزهای شاداب و خاصیت پودری و بادام مانند آفتاب گردان گرفته، تا وجه کافوری گل های مریم tuberose تازه چیده شده و بوی خوش زردآلو‌مانند اسمانتوس osmanthus ، حس لیمویی مگنولیا magnolia و گل های ریز کاراملی سنبل lavender، همه را می‌توان جنبه‌های شگفت انگیز گل‌ها دانست که هرگز از دلربایی از حشرات و مجذوب کردن انسان‌ها دست نمی‌کشند.
بسیاری از گل‌ها از طریق منابع طبیعی تهیه می‌شوند: رز Rose و یاس jasmine آشکارا به دلیل عطر بی‌نظیرشان ارزش بسیاری دارند و با تکنیک‌های مختلفی تهیه می‌شوند (عصاره‌گیری حلال، عطرگیری با روغن جاذب، تقطیر). عصاره های دیگر گل‌های طبیعی شامل جارو (broom)، گل مریم، سنبل، اسمانتوس، گل پایا immortelle ، یلانگ یلانگ، و گل همیشه بهار marigold است.
گل‌های دیگر عطر اصلی خود را پس نمی‌دهند، یا این بازده آنقدر جزئی است که نمی‌توان این بو را در آزمایشگاه به راحتی تهیه کرد. بنفشه Viole، لوتوس یا کنار lotus و نیلوفر آبی water lily عطرهای کاملی تولید می‌کنند ولی آنقدر گران است و بازده آنقدر کم است که فقط برندهای کاملا طبیعی / دست ساز و بازار نیچ از عهده استفاده از آنها برمی آیند.
گلهای زیر معمولا در آزمایشگاه و با مولکول‌های مصنوعی ساخته می‌شوند:
فریزیا freesia ، گل صدتومنی peony، زنبق وحشی lily of the valley ، میموزا، گل آفتاب پرست، بنفشه (در اکثر موارد)، نسترن jonquil ، نرگس narcissus و سنبل hyacinth . . .
رایحه‌های فلورال حسی رومانتیک و اغلب زنانه به ترکیب می‌دهند، حس زیبایی طبیعی را که از استشمام آن ترکیب ایجاد می‌شود تقویت کرده و نت‌های بالای زودگذر را به پرده‌ای منقوش بدل می‌کند که در آن همه چیز هماهنگی خاص خود را دارد و کمی از سنگینی مواد ماندگار، مانند صمغ (resins) و بلسان (balsam) می کاهد. عصاره‌های طبیعی گل‌ها همچنین با روح و روان سروکار دارند.
بدیهی است که گل‌ها نقش مهمی در خانواده عطرهای گلدار بازی می‌کنند، و کم کم به شکلی وارد همه ترکیبات عطری می شوند، از سبک‌ترین ادکلن‌ها گرفته تا سنگین ترین رایحه‌های شرقی، و حتی در بعضی ادکلن‌های مردانه. گل‌ها به ویژه نقش فریبنده‌ای در “عطرهای گلدار شرقی” (florientals) دارند و درمیان مواد اصیل شرقی می‌درخشند.

عطر لیلیوم ارایه کننده برترین برندهای عطر و ادکلن

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید