اندی تاور-Andy Tauer-آشنایی با عطاران و طراحان بزرگ عطر

اندی تاور-Andy Tauer-آشنایی با عطاران و طراحان بزرگ عطر

اندی تاور-Andy Tauer-آشنایی با عطاران و طراحان بزرگ عطر و ادکلن

اندی تاور” متولد دهکده ای کوچک در کشور سوییس است و دوران کودکی و نوجوانی خود را در همان منطقه پشت سر گذاشت. پدر اندی تاور کارمند یک داروخانه بود و اندی تاور به واسطه شغل پدر از سنین کودکی با داروسازی و شیمی آشنا شد. اندی تاور دانش آموخته رشته شیمی است که تحصیلات خود را تا اخذ درجه دکتری در شاخه “بیولوژی مولکولی” ادامه داد. تاور؛ علاوه بر فعالیت در عطرسازی؛ نیمی از هفته را به مدیریت پروژه های “آی تی” اختصاص می دهد و این فعالیت به سان سفر از دنیای روایح به کهکشانی دیگر است که همچنان برای او در سایه عطرسازی قرار دارد.

” اندی تاوِر ” یک زندگی معمولی و آرام را پشت سر دارد . در شهری کوچک در سوییس ، در کنار خانواده ای که در رشته ی دارویی مشغول به کار بودند ، او با سگهایش بزرگ شد .

اهمیت آثار اندی به پشتکار اوست و هنرش در تهیه مواد اولیه طبیعی و بسته بندی هایی که خود با دست انجام میدهد ، در روزهایی که شغل اصلی اش ، به عنوان متخصص کامپیوتر ، به او اجازه این فعالیت ها را میدهد . اندی با عطار های معروفی بطور اتفاقی آشنا شد و این زمینه ای بود تا علاقه اش را به عطریات و خلق آثار هنری معطر کشف کند . آثار اندی با امضای خودش بفروش می رسند و اغلب شرقی ، رمانتیک ، رمزآلود و خاص هستند . اندی به کار طراحی و نقاشی هم می پردازد و نمونه ی کارهایش را می توانید در وب سایت خودش مشاهده کنید .

عطر ادکلن تاور-Tauer
عطر ادکلن تاور-Tauer

یک یا چندین نفر؛ موافق یا مخالف؛ طرفدار یا منتقد؛ همه دوستداران عطر به وبلاگ -PERFUMism.com-مردی دعوت می شوند که بیش از ده سال است در آن به نوشتن و تبادل نظر در زمینه عطرسازی پرداخته. اندی تاور همواره تأکید می کند که در هیچ یک از مدارس معتبر عطرسازی آموزش ندیده است، به کمپانی یا تولیده کننده بزرگی وابسته نیست و عطرسازی مستقل است که ارتباط عمیقی با ساخته های خود دارد. ساخته هایی که تمام مراحل آفرینش آن ها توسط خود او انجام می شود. از طراحی ها و عکس برداری ها برای الهام گیری، تا اجرای طرح ها و تعیین چارچوب های اولیه و در نهایت رسیدن به رایحه مطلوب. حتی طراحی بطری ها و بسته بندی محصولات را خود او انجام می دهد و پس از امضای کارت پستالی کوچک که روی آن عبارت “لذت ببرید” درج شده است؛ یکی از عطرهای “اندی تاور” آماده ارائه است.اندی تاور فعالیت رسمی در عطر سازی را اواخر دهه نود میلادی آغاز کرد و در سال های نخست؛ عطرهای خود را که تمام مراحل تهیه آنه ها انفرادی و بصورت دستی انجام می شد؛ به تعداد محدود و در کشور سوییس ارائه می کرد؛ اما فعالیت گسترده او در دنیای مجازی و ارتباط نزدیک با مشتریان و مخاطبینش؛ که روز به روز بر تعداد آنان افزوده می شد؛ موفقیت های بزرگ و شهرتی جهانی برای اندی تاور به ارمغان آورد.

عطر ادکلن تاور-Tauer
عطر ادکلن تاور-Tauer

نخستین فعالیت گسترده و قابل توجه اندی تاور؛ اقدام به راه اندازی و به عبارت بهتر توسعه “تاور پرفیومز” در سال 2005 است. مجموعه “کلاسیکس” از این خانه در سال 2005 توجه همگان را به خود جلب کرد و تحسین جهان عطر را به همراه داشت.

نخستین عطر مجوعه کلاسیک اندی تاور و نخستین اثر “تاور پرفیومز“؛ عطر “ل ماروک پور اِل” است که در سال 2005 معرفی شد. این عطر که نمایشی ویژه و عمیق از رز و یاس با شخصیتی صمغی و دودی در پایه ای از سدر و پچولی است؛ علی رغم ارائه فضایی زیبا و هنرمندانه؛ چندان دیده نشد و تاور را بر آن داشت تا دیگر اثر خود را در همین سال معرفی کند.

عطر ادکلن ل ایر دو دزرت موراکین-L`Air du Desert Marocain Tauer Perfumes
عطر ادکلن ل ایر دو دزرت موراکین-L`Air du Desert Marocain Tauer Perfumes

ل اِیر دو دِزرت ماروکین“-L`Air du Desert Marocain Tauer Perfumes– همان تاور ۰۲ – با الهام از شهرهای کویری کشور مراکش و هوای خاص شامگاه این مناطق؛ موفقیتی خارج از تصور و فوق العاده برای تاور به ارمغان آورد. ترکیبی گرم و درخشان با نوت برجسته کهربا که توسط ادویه ها و چوب های سدر و غان؛ به همراه پچولی؛ غنی، پیچیده و اسرار آمیز شده است؛ جهان عطر را مسحور زیبایی خود نمود. این عطر افسانه ای که به مونالیزای عطرسازی نیز شهرت دارد؛ موفق ترین اثر تاور و عاملی برای فتح قلب دوستداران عطر در اقصی نقاط دنیا شد.

علاوه بر ساخت عطرهای تاور پارفیومز؛ فعالیت های اندی تاور در دهه دوم قرن جدید و از سال 2011؛ شکل گسترده تری به خود گرفته است. او در سال 2011 با خانه “تابلو د پارفومز” به همکاری پرداخت. در سال 2012 علاوه بر ساخت چند عطر جدید نظیر “رُزِتا” برای “تابلو د پارفومز”؛ ادکلن تحسین بر انگیز و زیبای “لیس د دِزِرت” با فضایی حیوانی و پودری از همراهی عنبرسائل، زنبق بر پایه ای از سدر را برای خانه نوپای “دِسِنیال” آفرید. همچنین تاور مجموعه ای تحت عنوان “تاور ویل” را در سال 2014 ارائه کرد. عطرهایی ساخته شده از روغن های طبیعی و با غلظتی بالا که با نام نوت اصلی کار ارائه می شوند: “رز فِلش 2014″، “آمبر فِلَش 2015“، “اینسِنس فلش 2015” و “توبرُز فلش 2016″؛ نمونه ای از آثار این مجموعه هستند.

تاور پرفیومز؛ رؤیایی است که به واقعیت تبدیل شده است. دیدگاه همیشگی من در خلق عطر؛ آفرینش آثاری بدیع و فراتر از یک عطر معمولی است. هدف من ساخت عطر به شیوه پیشینیان است: عشق به روایح، انتخاب بهترین مواد موجود، آفرینشی بر اساس خلاقیت و برخاسته از شور و عشقی ناب. مسیری که سر انجام آن ارائه لذتی عمیق از یک عطر است. وَرای هر عطر؛ تصویری وجود دارد که مرا راهنمایی می کند و در پشت هر تصویر معطر آرزویی نهفته است. آرزوی شکل دادن یک احساس بی همتا.

لینکهای مرتبط:

اندی تاور

تاور

تاور پرفیومز

Andy Tauer

منبع:fragrantica-luxbuyer-luckyscent

 

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید