لیلیوم : عطر لیلیوم و گل لیلیوم – lilium – lilly

لیلیوم : عطر لیلیوم و گل لیلیوم

لیلیوم :  گل لیلیوم -lilium – lilly

لیلیوم همان سوسن است. گیاهی از ایران زمین.

لیلیوم (سوسن) یکی از زیباترین گلهایی است که امروزه طرفداران بیشماری را بخصوص به شکل شاخه گل بریده به خود اختصاص داده است. زیبایی شکل خاص و طیف رنگی گلبرگهای آن به همراه ماندگاری نسبتا قابل توجه گل شاخه بریده آن، از دلایل معروفیت این گیاه است. اگرچه درمناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری این گیاه را می‌توان در فضای باغ و باغچه کشت کرد اما در مناطق سردتر علاوه بر فضاهایی همانند گلخانه‌ها، از گلدان نیز می‌توان استفاده کرد و این گیاه را به عنوان گیاهی گلدانی تحت کشت و پرورش قرار داد.

سوسن (نام علمی: Lilium) نوعی گل می‌باشد که به طور معمول به وسیله پیازش تکثیر می‌گردد. سوسن دارای تقریباً ۱۵۰۰ گونه‌است که در حدود ۶۰ جنس جای دارند . پراکندگی این گیاه به صورتی است که در نواحی مختلف کره زمین مخصوصاً در آفریقای جنوبی و مناطق بین استوائی آمریکا یافت می‌شوند. نوعی از این گل به نام سوسن چلچراغ (نام علمی: Lilium ledebourii) تنها در داماش استان گیلان و لنکران جمهوری آذربایجان می‌روید.

سوسن چهلچراغ - لیلیوم
سوسن چهلچراغ – لیلیوم

اینها گیاهانی گلدار و پیازدار هستند که  اغلب گونه‌های‌های آن بومی نیمکره شمالی زمین می‌باشند. ارتفاع این گیاهان چند ساله بین 60 الی 180 سانتیمتر است و پیازهایی با پوشش و یا بدون پوشش دارند(منظور از پوشش غشاء نازکی است که پیاز را در برگرفته و تا حدی وظیفه محافظت از پیاز را به عهده دارد.

فروشگاه عطر و ادکلن لیلیوم نیز نماد خود را گل لیلی قرار داده و کوشش میکند تا بهترینها را عرضه کند.

عطر لیلیوم -لیلیوم پرفیوم
عطر لیلیوم -لیلیوم پرفیوم
4.7/5 - (7 امتیاز)

2 thoughts on “لیلیوم : عطر لیلیوم و گل لیلیوم – lilium – lilly

  1. خدیجه سجادی میگوید:

    تازه باهاتون آشنا شدم و جزء مشتری های دائمیتون میشم، فقط امیدوارم حراج های همیشگی و بیشتری داشته باشید??

دیدگاهتان را بنویسید